Owoce i warzywa w diecie

Większość osób wie, że owoce i warzywa są ważnym składnikiem zdrowej, zbilansowanej diety i mogą pomóc nam zniwelować głód, gdy próbujemy schudnąć. Niemniej jednak, niektóre popularne produkty z supermarketu owocowo-warzywnego nadal sprawiają, że czujemy się zagubieni.
Na przykład wielu z nas decyduje się unikać bananów, awokado, kukurydzy, marchwi i grochu, ponieważ uważamy, że są tuczące. W przeciwieństwie, niektórzy z nas uważają, że jedzenie selera lub grejpfruta rzeczywiście pomoże w utracie wagi.
Jaka jest prawda o owocach i warzywach?
Spożywanie większej ilości owoców i warzyw jest niezbędne zarówno dla dobrego zdrowia, jak i po to, aby schudnąć, a ponadto, według ostatnich badań, może nas uszczęśliwić.
Większość owoców i warzyw ma niską zawartość kalorii i tłuszczu oraz wysoką zawartość błonnika – trzy podstawowe składniki umożliwiające skuteczne odchudzanie.
Zawierają również dużo witamin, minerałów i przeciwutleniaczy, z których wszystkie są ważne, aby pomóc nam wyglądać i czuć się jak najlepiej i chronić nas przed chorobami.
Badania pokazują również, że codziennie spożywamy taką samą objętość lub wagę żywności, niezależnie od jej zawartości kalorycznej.
Więc jeśli chcemy schudnąć, ważne jest, aby trzymać się żywności o niższej kaloryczności, aby uzupełnić tę objętość.
Tutaj właśnie owoce i warzywa odgrywają ważną rolę w diecie odchudzającej.
Wiele owoców i warzyw faktycznie waży dużo, dodając wiele do naszej diety, ale nie zapewniają one zbyt wielu kalorii.
Na przykład posiłek składający się z 150 g grillowanej piersi z kurczaka, 300 g ziemniaka z ziemniakami, 20 g masła i 30 g niskotłuszczowego sera zapewnia łączną masę 500 g zapewnia 790 kalorii.
Zamień ten posiłek na 130 g piersi z kurczaka, 200 g ziemniaka, 5 g masła, 80 g brokułów, 45 g marchwi i 40 g zielonej sałatki, a nadal masz ogólną wagę 500 g, ale tylko 480 kalorii.
Konkluzja: poczujesz się tak samo najedzony, bo zjadłeś dokładnie tyle samo jedzenia, ale zaoszczędziłeś 310 kalorii.
W ciągu tygodnia wystarczy, że stracisz nawet do kilograma, nie zmieniając nawet ilości zjedzonego jedzenia!
Jeśli chodzi o pokarmy takie jak seler i grejpfrut, to z pewnością mają bardzo niską kaloryczność, ale nie ma jednoznacznych dowodów, że ich zjedzenie pomoże ci spalić kalorie lub sprawić, że stracisz na wadze. Tak samo jak niektóre inne owoce. Jeśli kiedyś zastanawiałeś się ile kcal ma arbuz, to musisz wiedzieć, że jest to zaledwie 30 kcal na 100 g, czyli standardowej wielkości plaster arbuza będzie miał, w zależności od wagi, od 90 do 120 kcal.
Ale co z takimi produktami jak banany, awokado, kukurydza, marchew i groszek?
Te pokarmy są z pewnością bardziej kaloryczne niż większość innych owoców i warzyw. Nie znaczy to jednak, że powinno się ich unikać.
Na przykład awokado zawierają więcej tłuszczu niż większość innych warzyw, ale jego większość, to zdrowe tłuszcze jednonienasycone, które przychodzą razem z dużą ilością witaminy E.
Kluczem jest uwzględnienie ich w Twoim dziennym bilansie, aby kalorie przez nie dostarczane się tam znalazły.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *