Ile kalorii ma pomarańcza?

Owoce oraz warzywa są świetną przekąską między posiłkami, a także dodatkiem do dań obiadowych, czy nawet kolacji. Ze świeżych produktów możemy tworzyć sałatki, a także wzbogacać posiłki o dodatkowe walory smakowe. Z owoców zrobimy zarówno świetne desery, dodamy je do słodkich przekąsek, a także możemy spożyć je między innymi daniami. Bogactwo witamin sprawia, że nasze samopoczucie ulega poprawie i dbamy przy tym o prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Jakie produkty najlepiej wybierać? W marketach i mniejszych sklepach znajdziemy zarówno słodkie i kwaśne propozycje. Pamiętajmy, aby wybierać świeże i soczyste owoce, które wyróżnią się ciekawym smakiem.
Jedną z najbardziej popularnych propozycji jest pomarańcza. Duża zawartość witaminy C i innych cennych składników sprawia, że możemy zachwycać się jej świetnymi właściwościami. Ile kcal ma pomarańcza? Średniej wielkości sztuka mieści w sobie około 100 kalorii. Nie jest to dużo, jednak jak to bywa z każdym produktem spożywczym, w nadmiarze może tuczyć. Soczysta propozycja świetnie sprawdzi się nie tylko w naszych daniach, ale także jako przekąska. Warto zwracać uwagę na gatunek pomarańczy i wybrać propozycję, która będzie odpowiednio słodka bądź kwaśna. Z tego owocu stworzymy także pyszny, orzeźwiający sok. Taka propozycja jest świetna na upalne dni, ponieważ dostarczymy organizmowi nie tylko cenny witamin, ale także niezbędnych płynów. W gorące lato musimy zadbać o odpowiednie nawodnienie, dlatego spożywajmy owoce z dużą zawartością soku. Dzięki temu uchronimy się przed upałami i sprawimy, że poczujemy się lepiej, niezależnie od temperatury.
Pomarańcze są bardzo popularne także w okresie zimowym. Jest to świetna okazja do stworzenia niepowtarzalnego deseru, ciasta czy też do wykorzystania skórki z pomarańczy. Ze świeżymi produktami warto eksperymentować i z czasem łączyć w nowe, nietypowe propozycje. Dzięki temu zyskamy nowy przepis, którym pochwalimy się wśród bliskich nam osób. Dzieci najczęściej chętnie sięgają po słodycze, jednak z owocami nie zawsze jest tak łatwo. Jeżeli chcemy przekonać naszą pociechę do przyjmowania cennych witamin, to możemy na przykład zrobić sałatkę, do której dodamy słodkie dodatki i ulubione produkty malucha. Taka kompozycja będzie nie tylko przekonywująca, ale także sprawi, że każdy nawet najmłodszy członek rodziny polubi owoce. Warto sięgać także po słodsze odmiany, które nasze dziecko na pewno zje wraz z odpowiednimi dodatkami.
Pomarańczę warto wykorzystać także w cząstkach na przykład do kisielu czy też galaretki. Taki deser będzie ciekawie się prezentował i zyska na dodatkowych wrażeniach smakowych. Warto wybierać owocowe połączenia, które stworzą interesującą całość. Pomarańcza będzie także świetnym wykończeniem do dań mięsnych. Możemy być to niecodzienna opcja, jednak warto spróbować takich nietypowych połączeń. Dzięki temu przekonamy się, że nawet słone potrawy warto przygotowywać ze słodkimi dodatkami. Pamiętajmy, aby owoce przez spożyciem zawsze dokładnie umyć i usunąć w całości skórę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *