Audyt finansowy

Do przeprowadzenia audytu sprawozdań finansowych prawnie zobowiązanych jest wiele podmiotów i instytucji. Jednak z takiej możliwości korzysta także wiele spółek, które prawie nie są do tego zobligowane. Wszystko dlatego, że takie badanie przynosi firmie konkretne korzyści.

Sprawdzenie poprawności sprawozdania finansowego

Badanie sprawozdań finansowych ma jeden konkretny cel. Sprawdza czy wszystkie dane w sprawozdaniu finansowym zgodne są ze stanem faktycznym. Sprawdza także czy samo sprawozdanie sporządzone zostało w sposób prawidłowo, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi normami. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości możliwe jest ich usunięcie. To także lekcja dla firmy na przyszłość. Dzięki temu osoby odpowiedzialne na przygotowywanie sprawozdań finansowych będą wiedziały jakich błędów nie popełniać w przyszłości.

Elementy składowe audytu sprawozdania finansowego

Na audyt sprawozdania finansowego składa się wiele szczegółowych czynności. Przede wszystkim audyt przeprowadza odpowiednie testy. Mowa tu o testach przeglądowych, zgodności oraz testach ostatecznych. Badanie sprawozdań finansowych obejmuje badanie takich obszarów jak kontrola środków pieniężnych, rozrachunków, roszczeń, funduszy socjalnych czy kapitałów zakładowych. Dodatkowo audyt przewiduje sprawdzenie systemu ewidencji, rejestracji operacji gospodarczych oraz oczywiście poprawności prowadzenia ksiąg rachunkowych.

Profesjonalny audyt finansowy

Prawidłowy audyt finansowych musi być dokładny i rzetelny. Audytor musi cechować się wyjątkową dokładnością. Jego zadaniem jest wychwycenie wszelkich nieprawidłowości w sprawozdaniu finansowym. Nie po to, aby wytykać spółce błędy, ale po to, aby w przyszłości mogła ona przygotowywać sprawozdania wolne od wszelkich błędów. Audyt musi być także rzetelny. Audyt nie może pominąć żadnej części sprawozdania, która powinna być poddana badaniu.

Zalety badania sprawozdania finansowego

Badanie sprawozdań finansowych to często skuteczny sposób na zdiagnozowanie problemów istniejących w firmie i ich usunięcie. Dzięki temu firma może o wiele lepiej prowadzić wszelkie sprawy finansowe. To z pewnością odbije się pozytywnie na kondycji finansowej firmy. Wspomnieć trzeba także o tym, iż wpływa to na wzrost zaufania wśród innych podmiotów działających na rynku.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy GLC

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here